torsdag den 22. juni 2017

Idéer til frugtlund

Jeg er så småt ved at have nogle idéer til den frugtlund, jeg gerne vil have anlagt til efteråret. 

Vi har et græsstykke på ca 25x35 m, der ligger omkranset af staldbygning, læhegn og skov. Her vil jeg gerne have etableret en frugtlund. Drømmen er at vi med tiden skal have høns, der skal gå rundt og pigge mellem træerne. Hyggelig og miljøvenlig ukrudts- og udyrsbekæmpelse.

Indtil videre ser min ønskeliste sådan her ud

  • Pære, 3 forskellige
  • Æbler, 2 forskellige
  • Blommer, 2 forskellige
  • Paradisæble, 1 slags
  • Hassel, 2 forskellige
  • Hyld, 2 røde
Heraf har vi de to blommetræer og et af æbletræerne. Almindelig hyld er her også masser af, men kunne godt tænke mig et par stykker med røde blomster. Det kunne se helt vildt flot ud i hyldelomstsaft, forestiller jeg mig.  Ellers har jeg ikke fastlagt mig på nogle sorter endnu.

Jeg har leget lidt med placeringen af træerne, men ingenting er sikkert endnu


De mørkelilla træer er hyld, lilla er blomme, grøn er pære, rød er æble, orange er paradisæble og brun er hassel. 

Ud over træerne overvejer jeg også om der skal plantes nogle bærbuske. Måske ribs og solbær? 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar