fredag den 1. september 2017

Palmekålschips - En lækker grøn snack!

Super sunde palmekålschips

Palmekålschips tænker du måske? Skulle det nu være smart? Det ved jeg ikke om det er, men det er i hvert fald rimelig nemt og lækkert. Og så gør det jo heller ikke noget at det er lidt til den sunde side, vel?


Palmekål er en genial afgrøde, da den kan høstes over en laaaang periode. Palmekål skulle ligesom almindelig grønkål nemlig kunne tåle en del frost.

Jeg har desværre ikke selv de flotte kål i min have i år, men planlægger at så et hold til haven til næste år. Til gengæld har jeg fået en stor potion palmekål med fra min søsters køkkenhave sidst jeg besøgte hende. Og det er den portion der er blevet til disse lækre palmekålschips.

Jeg brugte:
Palmekål
Olivenolie
Salt
Cayennepeber

Jeg brugte en ret stor portion palmekål. Måske 20 blade? Palmekålene skylles og duppes tørre igen, for herefter at blive skåret i mindre stykker. Skær "stilken", der går hele vejen op igennem bladet, fra. Det gjorde jeg nemlig ikke ved mine, og det kan ikke anbefales at lade den blive på...

Palmekålsstykkerne vendes i en smule olivenolie og fordeles på en bageplade, så de ligger i et lag. Herefter drysses med salt og andre krydderier efter smag og behag. Jeg dryssede cayennepeber på halvdelen af mine. Det var vildt lækkert!

Palmekålschipsene bages ca. 20 minutter ved 150 grader varmluft.
Hold øje med hvornår de bliver sprøde.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar